Weer even weg

17 juni 2019 - Houten, Nederland

Beste familie, vrienden en bekenden,

Binnenkort gaan wij weer even ver weg: van 7 juli tm. 24 augustus naar Australië (west en noord-west), met op de heenreis 2 nachten Singapore.

Voor die gebieden zijn onze zomermaanden het meest geschikt, omdat het er anders te heet (west) of te nat (noord-west) is. Degenen die aan de westkust zijn geweest, waaronder Jolien en Rico, waren erg enthousiast. Het sprak hen meer aan dan de streken waar wij al geweest zijn (oost en zuid-oost), omdat je hier zo goed de uitgestrektheid en verlatenheid kunt voelen.

Afgelopen half jaar hadden wij onze oppasdag op Anna en Sophie en hebben wij heerlijk kunnen genieten van hun ontwikkelingen in het eerste levensjaar. Nu kunnen we hen wel even loslaten…

Wij gaan per camper van Perth naar Darwin rijden, een flink eind over voornamelijk de enige weg die langs de westkust en door het noord-westen loopt. Als Perth een stukje achter ons ligt, zal er veel “niets” zijn: weinig stadjes, weinig begroeiïng, veel vlakke eenzame wegen, veel mooie stranden en rode rotsen. Geen bergen, dat zal even wennen zijn… De hoogste ligt in Karijini N.P.: Mount Bruce, 1.235 m.

Bij Broome, de laatste “grote” stad aan de westkust, trekken we langs de rand van The Great Sandy Desert het binnenland in. Met onze camper mogen we helaas alleen over geasfalteerde wegen rijden, dus het echt avontuurlijke deel (The Kimberley, met de Gibb River Road) moeten we links laten liggen.

Na Western Australia komen we dan in de staat Northern Territories, waar het steeds groener wordt en we krokodillen en veel vogels hopen te zien in de moerasgebieden.

Het eindpunt is Darwin, waar we nog 4 nachten verblijven in een appartement voordat we terugvliegen naar Nederland.

Op een aantal plekken aan de kust, in het Kakadu N.P. en in Darwin zullen we niet de enige toeristen zijn, maar op de wegen verwachten we eigenlijk weinig drukte en vooral veel lange, eindeloze stukken. Wel een beetje spannend of dit gaat bevallen; zoveel natuur, stilte en weinig cultuur… We gaan het zien!

We proberen weer regelmatig een reisverslagje te schrijven, als dat tenminste lukt qua internet. Leuk als je het wilt lezen en af en toe reageert!

Hartelijke groeten,

Jan en Carla

1. Dick:
    17 juni 2019
    Lijkt me weer een prachtige reis te gaan worden. Jaloersmakend 👌. Misschien doe ik jullie ooit wel na; Australië lijkt mij ook zo mooi, maar eerst komen jullie nog lekker een keer bij mij eten 😃!
  2. Helma en Henk:
    17 juni 2019
    Een hele mooie reis gewenst!
  3. Roosje de Vries:
    17 juni 2019
    Ik lees graag weer mee. Ben heel benieuwd. Regelmatig foto "s opgestuurd krijgen ven de meisjes is een must;)
  4. Hilde:
    17 juni 2019
    Jeetje wat gaat de tijd snel ... het is al weer bijna zover ... wat geweldig voor jullie ... maak er een mooie en onvergetelijke tijd van ... wereldreizigers ! !
  5. Bregje:
    17 juni 2019
    Jullie gaan weer een stukje van de wereld zien. Ogen, oren, neus open en genieten maar.
  6. Simone:
    Veel plezier!
  7. Jet:
    17 juni 2019
    Wat gaan jullie een mooie reis tegemoet. Ben weer benieuwd naar de verslagen. Zo genieten wij altijd mee.
  8. Emelie Gilissen:
    17 juni 2019
    Hoi Carla en Jan, weer een heerlijke aankondiging van een prachtige reis, die ik graag via jullie verslag mee beleef! Jullie verslag is altijd zo heerlijk. Alsof ik er bij ben!
    Lekker genieten!
  9. Letty Berk:
    18 juni 2019
    Ik kan me helemaal aansluiten bij de reactie van Emelie. ik ga jullie verslag natuurlijk lezen en meegenieten.Heel veel plezier.De lege stukken lijken me enerzijds meditatief, maar anderzijds
    tja ik zoek even ern goed woord.Ik zou me verlaten voelen.Zolang er vogels zijn en wat groen vind ik het oke .Ik ben heel benieuwd hoe jullie deze afstanden gaan ervaren.Ik lees het graag.
    Goede reis en geniet vooral.Ook ik zou het heelleuk vinden af en toe een kiekje van jullie
    " kleine schatten " te kunnen zien.
    Groetjes van Jacq en Letty.
  10. Paula:
    18 juni 2019
    Veel plezier! Ik lees weer met jullie mee. :)
  11. Hans en Thérèse:
    Hoi Jan en Carla,
    We wensen jullie alvast een supermooie, ontspannen reis toe.
    Jullie gaan weer genieten! En wij mogen weer meegenieten.
  12. A.N. van Ingen:
    19 juni 2019
    Heel veel plezier en geniet ze, groetjes, André van Ingen
  13. Marianne van Oers:
    19 juni 2019
    Lieve Jan en Carla,
    Succes nog met de laatste voorbereidingen.
    Ga lekker genieten en maak er samen iets moois van!
  14. Theo en Wil:
    21 juni 2019
    Hoi Carla en Jan,
    We hopen dat jullie een onvergetelijk avontuur gaan beleven met veel mooie nieuwe ervaringen. We kijken uit naar jullie verhalen.
    Groetjes van Wil en Theo
  15. Marian:
    3 juli 2019
    Lieve Carla en Jan, jullie zijn de dagen aan het aftellen en de laatste dingen moeten nog geregeld worden.

Over de lange en uitgestrekte vlaktes kan dodelijk zaai zijn(wij hebben enige ervaring in noord Scandinavië, niet te vergelijken natuurlijk ) maar vaak even de auto aan de kant zetten helpt wel om er doorheen te komen😂😂.

Fijne reis en geniet er van😘
  16. Luc Eerden:
    5 juli 2019
    Jaloersmakend!
    en ondertussen gaan wij Moos vertroetelen.
    Heel veel plezier!
    groeten Kora en Luc
  17. Erica:
    7 juli 2019
    Lieve Jan en Carla,

Goede reis, geniet van al het moois!

Groetjes Bert en Erica